sponzorstvo ako investícia

Autor: Andrej Hrabčák | 27.1.2011 o 18:38 | (upravené 27.1.2011 o 18:44) Karma článku: 1,03 | Prečítané:  277x

  Ak chcete dobre zarobiť, získať  „vysoký výnos"  z vkladu,  treba  investovať  do partaji. Partajná  činnosť  je  veľký  požierač  peňazí, preto čím  vyšší vklad  tým  väčšia  šanca.  

 

Týmto  článkom chcem  otvorene  poukázať  na  jeden  z mnohých,  ale  aj najzávažnejších  faktorov vzniku  klientelizmu  a korupcie  na  najvyššej  politickej úrovni, ktorá  zužuje celú spoločnosť. Spoločným menovateľom  je  financovanie  partaji -  politických  strán,  ich centrál, volebných  kampani  a ostatnej  partajnej  činnosti.

Daniel  Lipšic  navrhol  zníženie  štátnych   dotácií  pre politické strany,  ale  zároveň  konštatoval,  že  zníženie môže  mať  aj  negatívny  dopad  v tom  zmysle,  že  tento  výpadok  sa budú  politické  strany  snažiť  vykryť  iným  spôsobom, domyslíme si  akým,  ale  nebude  to  nič  poctivé.  Na  druhej  strane  je  holým  faktom  skutočnosť,   že  partaje  už  od  nežnej  revolúcie  sústavne  / cez   tzv. garážové   a podomové  firmy /  cez  nastrčené  osoby  / bielych  koňov /  doja  štátny  rozpočet,  bez  ohľadu,  že   sa  im poskytujú  štátne   dotácie.

Naznačím  vysoko  pravdepodobný  scenár  fungovania  tejto  chobotnice.  Istý  nám  veľmi  dobre  známy  politik  sa  v zákulisí   vyjadril,  že je  „ potrebné  vytvoriť  pararelne  fungujúcu  štruktúru  firiem zabezpečujúcich  financovanie  politickej  strany. Keď  bolo potrebné  obsah  tohto výroku vysvetliť,  všetko poprel, čím  nás určite  neprekvapil.  Nikto  ani  najmenej nemôže  pochybovať  o  tom,  že  také  firmy  budú  parazitovať  na  verejných  zákazkách.   Financovanie  partaji  sa  realizuje  z domácich  aj  zahraničných  zdrojov.  Zahraničné zdroje,  rozumej  umelo  vytvorené  firmy našimi  partajnikmi  so sídlom   v zahraničí,  ktoré  cez štátnej zákazky „zoštíhľujú"  slovenský  štátny  rozpočet.  Veľká  väčšina  sponzorov  sú  kandidáti  / ich  rodiny  a komplici /  politických  strán  na  najvyššie,  ale  aj  nižšie   posty  v štátnom  aparáte  a tiež v akciovkách s účasťou  štátu.  Fyzická  osoba  obvykle sponzoruje  jednu  alebo  aj  viaceré  politické  strany.  Týmto   si  vytvára  podmienky  a predpoklady,  žiadať / zmluvne  alebo  na  dobré  slovo /   určitý  post  /  posty /  v štátnom  aparáte.

Dary   sú  peniaze  fyzických  osôb  určené   pre  okruh  osôb,  tvoriaci  subjekt -   politickú  stranu.   Odplata  za  sponzorstvo  je  získanie  štátneho  postu.  Nikto nemôže  poprieť,  že  štátne  posty  sa  rozdeľujú  po  straníckej  línii.   Po  každých  voľbách  nastáva  obmena  figúr.  Súkromné peniaze investované  do  „súkromnej   osoby"  sa  potom  vracajú  s vysokým  úrokom   vo  forme  výplat,  odmien  a ďalších  pôžitkov   sponzorom - darcom,  ale  už  zo  štátneho  rozpočtu.  Inak  povedané,  dary  a  sponzorstvá  od  súkromných  osôb  pre  politikov  na  ich  osobné  ciele  /  koryta v štátnom  aparáte  /  vlastne  zaplatíme  my  daňoví  poplatníci  tým, že sa  sponzorom  poskladáme  na výplaty,  odmeny a iné  pôžitky.  Výborne  vymyslené  a chytré. Veľmi  drahý špás  pre  daňových  poplatníkov.  Nehovoriac  o tom,  že  toto  je  choroba,  ktorá   plodí  klientelizmus  a korupciu  v celej  spoločnosti. Pre  políciu a prokuratúru / ukázala to aj voľba  gen. prok./  je  táto  nelegálna  činnosť  tabu.  Organy  činné v trestnom  konaní  a súdy  môžu  vyšetrovať  a súdiť  všetko  ostatné  len  nie  toto.  Za sociku sa  také  magakauzy  riešili  len  politicky   a nie  trestno-právne.  Dnes je  to  rovnako.

Z  vyššie  uvedeného  je zrejmé, že  kde treba začať boj s  klientelizmom  a korupciou, aby sa  mohol  naštartovať  ozdravný  proces.  Iné  riešenie  je  len  pretretie  tohto  starého  novým  lakom.                            

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?