Bolo by naivné veriť, že táto kauza / udalostí prípadu / bola len akýmsi zhlukom okolností a nič iné, bez prípravy a plánu. Som presvedčený, že tento prípad bol ako aj iné tomu podobné, naplánovaný do najmenších detailov. Najvyšší, hovorme mu boss, dal si napísať podrobný scenár, v ktorom boli zapracované úlohy a obsadenie. Persony, priamo budem spomínať len jednu a to Bubeníkovu ako šéfku FNM. Výber person nie je náhodný. Musí poslušne plniť príkazy a na nič sa nepýtať, vlastne ani veľmi nerozmýšľať. Pravidelne podáva hlásenia svojmu nadriadenému a ten ďalšiemu až to príde k bossovi. Boss, aby dotyčná osoba nedajbože nevykoľajila, dá ju pod nepretržitú kontrolu. Nepredpokladám, že je o tom informovaná, ale tušiť môže. Dôkazom toho, že bola pod kontrolou je fakt, že SIS priebežne monitorovala Bubeníkovú a ďalšie jej kontaktné osoby. Je isté, že aj SIS po svojej línii podávala pravidelné informácie bossovi, ktorý si tieto porovnával a z toho mohol zistiť, či mu niekto neklame. Keď už sa veci zrealizovali do posledného bodu podľa scenára, „špinavé prádlo" sa vypralo a pred prahom sa precízne všetko pozametalo, kompetentní vyšli s kauzou na „svetlo". Keďže tajná služba je platená z peňazí daňových poplatníkov, kompetentní, aby sa nepovedalo, že s vecou nič neurobili, rozhodli sa informácie o tejto trestnej činnosti odovzdať polícii. Otázka je, že aké informácie boli polícii poskytnuté a kedy. Ako všetci vieme, na stôl ich dostal súčasný policajný prezident gen. Gašpar ako bývalý šéf Úradu boja proti korupcii. Z dostupných informácii môžeme predpokladať, že poznatky o tejto kauze sa dostali na stôl gen. Gašparovi až neskoro po hodine dvanástej. Vyvstáva tu kardinálna otázka : prečo SIS neinformovala políciu v čase, keď boli veci v pohybe / v čase deja / ?! V prípadoch korupcie / vzhľadom na zložitosť dokazovania / je nevyhnutné procesné úkony v zmysle Trestného poriadku vykonávať a dôkazy zhromažďovať v aktuálnom čase / viď prípad Stredočeského hejtmana Ratha /. Rekonštrukciu tohto prípadu / so zabezpečením dôkazov na podanie obžaloby / považujem viac za zázrak ako za skutočnosť. Iste, ulica / demonštrácie v uliciach / a verejnosť žiada, aby padli nejaké hlavy. Minister vnútra a polícia nemôže inak ako vyvíjať snahu, že niečo sa len podarí.
Iná situácia by bola, keby SIS polícii odovzdala informácie včas, ale polícia by nekonala. Najprv by mali byť tieto základné otázky vyriešené a potom pokračovať ďalej vo vyšetrovaní, pretože tu by boli prví zodpovední za zneužívanie právomoci verejného činiteľa.
Toto je obdoba prípadu zmeniek J. Duckého / neskôr zavraždeného /. Nikto si nemôže myslieť, že Ducký podpisoval zmenky len na vlastnú päsť. Bol jedným z tých, ktorí si plnili úlohy podľa scenára. O svojej činnosti rovnako pravidelne informoval svojho bossa. Za podpísané zmenky sa platilo / asi nie v plnej výške /, predpokladám, že niečo kešom a zvyšok išiel na súkromné účty otvorené v zahraničných bankách. Následok je ten istý, všetko zlodejstvo zaplatil štát - teda my všetci. Keďže Ducký bol príliš chytrý a ťažko ovládateľný, keby otvoril niekedy ústa, pre niekoho aj veľmi nebezpečný, musel zomrieť. Osoba vraha nie je podstatná, keby nevraždil kto vraždil, vraždil by niekto iný.
Ideme „hasiť" keď už všetko ľahlo popolom........